Loading

niedziela, 26 kwietnia 2009

Co to znaczy nadwaga w codziennym życiu?

O tym, że nadwaga jest bardzo dokuczliwa nie trzeba Cię przekonywać. Na pewno niejednokrotnie doświadczyłaś/łeś/ tego na sobie. Ja np. mając za duży brzuch nie mogłam zawiązać sobie sznurowadeł w butach i to bardzo mnie irytowało. Często, gdy chciałam sobie kupić jakiś nowy ciuch, który mi się podobał i wyglądał wspaniale na wieszaku, po założeniu go, okazywał się niewypałem, tak źle leżał na mojej sylwetce.

Zdarzyło mi się też, że w sklepie chciałam przymierzyć jakąś sukienkę, która wydawała się być dobra na mnie, natomiast sprzedawczyni nie chciała mi jej dać do przymierzenia, mówiąc, że się w nią nie zmieszczę, krytycznie przy tym patrzyła na moją sylwetkę. Krępowało mnie też rozbieranie się i paradowanie w stroju kąpielowym po plaży. W związku z tym, choć bardzo lubię kąpiel i pływanie odmawiałam sobie tej przyjemności.

„Dzięki” nadwadze każdy, kto ją posiada naraża się na wiele niewygód i trudności. Co za ironia! Tak naprawdę czeka się, aż się schudnie, aby zacząć prawdziwie żyć.

A jakie trudności związane z nadwagą występują u Ciebie? Proszę zastanów się nad tym przez chwilę. Możesz nawet zapisać to w zeszycie do ćwiczeń.
Niedogodności związane z nadmierną tuszą wymieniane przez uczestników moich warsztatów to między innymi:

- nie mieć się w co ubrać,
- czekać z zakupem ubrań do czasu, kiedy się schudnie (czasami latami!!!),
- czuć się ociężała /y/,
- być ciągle zmęczona /y/.
- być narażona /y/ na drwiny ze strony innych osób,
- z trudnością się poruszać,
- odmawiać sobie kontaktów z niektórymi ludźmi.
- wstydzić się swojego wyglądu,
- z powodu braku odp. stroju rezygnacja z uczestniczenia w różnego rodzaju imprezach, bankietach....

Dlaczego chcesz schudnąć?

W tej sytuacji nie jest dziwnym, że pragniesz uzyskać szczuplejszą sylwetkę.
Możesz chcieć schudnąć by przypodobać się partnerowi, albo by inni zwrócili na Ciebie uwagę, lub dlatego, że wierzysz, iż wtedy będziesz wyglądać naprawdę dobrze. Albo, by uwolnić się wreszcie od powyższych niedogodności związanych ze zbytnią tuszą. Ja chciałam uzyskać szczupłą sylwetkę, by być bardziej sprawną, nie męczyć się, móc poruszać się z lekkością, bez problemu kupować i zakładać stroje, które mi się podobają, chodzić bez skrępowania na plażę.

A jaki powód schudnięcia występuje u Ciebie? Dlaczego chcesz mieć zgrabną/szczupłą/ sylwetkę? Dlaczego chcesz się pozbyć nadmiaru kilogramów? Zanim przejdziesz do następnego akapitu, odpowiedz teraz na to pytanie w zeszycie do ćwiczeń.

Przykłady:

- By podobać się sobie, czuć się atrakcyjna /y/;
- Dla zdrowia;
- Dla zyskania większej energii i siły;
- By być atrakcyjna/y/ dla partnera;......


cdn

Ps
Jest to fragment mojej książki "Kreatywne odchudzanie czyli jak uzyskać upragnioną sylwetkę"

Ps
Jeżeli jesteś zainteresowana/y całością publikacji możesz ją zamówić naciskając tutaj:

Kreatywne odchudzanie, czyli jak uzyskać upragniona sylwetkę - Łukowiak Barbara Janina


Kreatywne odchudzanie, czyli jak uzyskać upragniona sylwetkę - Łukowiak Barbara Janina




Pozdrawiam cieplutko, zapraszam do lektury i życzę powodzenia w osiągnięciu wymarzonej sylwetki!

Barbara Łukowiak

Brak komentarzy: